تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ
سرخط خبرها

دست پر مدیریت شهری مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۰۷۰۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
دست پر مدیریت شهری مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۱
در آستانه دهه کرامت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا به تبیین ویژه برنامه‌های شهرداری مشهد در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پرداخت.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ هم زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) ویژه برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در مشهد آغاز می‌شود و با فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) به اوج خود می‌رسد. در این دهه آستان قدس رضوی طلایه دار ویژه برنامه‌های کشوری است و شهرداری مشهد نیز مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی واجتماعی را برای برگزاری در دهه کرامت تدارک دیده است.

در آستانه دهه کرامت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا به تبیین ویژه برنامه‌های شهرداری مشهد در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پرداخت و با اعلام خبر بازگشایی دو معبر در پادگان لشکر ۷۷، گفت: پس از اقدامات شبانه روزی در داخل پادگان، در این ایام شاهد افتتاح چند معبر در پادگان لشکر ۷۷ هستیم.

حسین باغگلی با بیان اینکه هم اکنون زمین‌های متعلق به ارتش در حال جداسازی است و خط کشی و تابلوگذاری معبر‌ها انجام شده است تا در ایام دهه کرامت بازگشایی شوند، بیان کرد: معبر نامجو ۲ تا بولوار امام خمینی (ره) و معبر ارشادالرضا (ع) به طول ۱.۵ کیلومتر، دو خیابانی هستند که در دهه کرامت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند تا با کاهش مسیرها، بخشی از ترافیک این منطقه برطرف شود.

بهره برداری از ره باغ حضرت زهرا (س)

وی ادامه داد: آزادسازی فضای سبز و موقعیت‌هایی با کاربری فرهنگی نیز به تدریج عملیاتی خواهد شد.

وی با اعلام افتتاح ره باغ حضرت زهرا (س) در دهه کرامت، اظهار کرد: پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان تملک و ساخته شده است.

این ره باغ حدود ۳۵۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد و از بولوار شوشتری آغاز و به ورودی امام حسن (ع) در بارگاه رضوی منتهی می‌شود و در آینده المان‌های تعاملی با محوریت شخصیت حضرت زهرا (س) در این ره باغ جانمایی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد همچنین از آغاز طرح «قرار زیارت» در دهه کرامت خبر داد و افزود: براساس این طرح قرار است هرروز در ایام دهه کرامت پانزده دستگاه اتوبوس از مساجد محوری مشهد در حاشیه شهر به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کنند.

علاوه بر این برنامه، با هماهنگی میان گروه‌های مردمی، سازمان دهی مناسبی با کمک این گروه‌ها برای تسهیل در زیارت مجاوران در دستورکار است.

باغگلی افزود: اتوبوس رانی در روز‌های منتهی به میلاد حضرت رضا (ع) به صورت خاص از نماز صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا تعداد خطوط در مسیر حرم را افزایش می‌دهد تا سرویس دهی بیشتر و باکیفیت تری انجام شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی واجتماعی شهردار مشهد به راه اندازی خط آزمایشی زیارت امامزاد گان، ویژه زائران اشاره و تصریح کرد: این خط در توافقی چهارجانبه بین شهرداری مشهد، آستان قدس، اوقاف و سازمان تبلیغات عملیاتی شده است و بر اساس آن سه روز در هفته از حرم مطهر رضوی به مقصد زیارتگاه یکی از امامزادگان حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این خط تا پایان تابستان فعال خواهد بود و با اجرای طرح گردشگری زیارت در قالب این برنامه به عنوان خطی دائمی به زائران و مجاوران خدمت ارائه می‌دهد.

باغگلی از آغاز دو کلان پروژه فرهنگی بزرگ در شهر نیز خبر داد و گفت: طرح «باهم» باشگاه اجتماعی برای همسران مشهدی است که در گذشته برای ۹ هزار زوج مشهدی اجرایی شده و بازخورد‌های خوبی داشته است.

این باشگاه با برنامه ریزی هشت ماهه هدیه شهرداری مشهد به زوج‌های جوان در سال‌های ابتدایی زندگی شان است تا با اصلاح باور‌های ارتباطی در این سال ها، به تحکیم بنیان خانواده کمک فراوانی کند.

وی با اشاره به پروژه «مانا» به عنوان دیگر کلان پروژه فرهنگی شهرداری مشهد، تصریح کرد: این پروژه که با هدف گذاری بر نوجوانان در دهه کرامت آغاز می‌شود، به مهارت‌های اجتماعی نوجوانان انقلابی می‌پردازد تا نوجوانان را در حوزه مهارت‌های ارتباط اجتماعی نیز که اساسی‌ترین نیاز برای زندگی بهتر است، رشد دهد.

سه جشن بزرگ در حاشیه شهر

وی گفت: پویش «سفیر مهربانی» با محوریت نوجوانان، دیگر ویژه برنامه مدیریت شهری برای زائران در ایام دهه کرامت است. در این پویش با بهره گیری از دو غرفه بدرقه زائر در کنار غرفه‌های استقبال از زائران بسته‌های فرهنگی برای هدیه به نوجوانان داده خواهد شد تا به عنوان سفیر امام مهربانی، این هدایا را به مردم شهر هدیه دهند.

باغگلی با اشاره به برگزاری سه جشن بزرگ برای دختران در روز میلاد حضرت معصومه (س)، گفت: در این راستا سه ویژه برنامه در محله‌های توس، مهرآباد و مهرمادر با گستردگی زیادی برنامه ریزی شده است. پیام این جشن بزرگ و باکیفیت به مردم مناطق کم برخوردار این است که همه جای مشهد به یک اندازه مدنظر مدیریت شهری است.

وی به حمایت از پانصد تشکل فرهنگی، مسجد و هیئت مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: سامانه‌ای ویژه برای اهدای کمک‌های غیرمالی در نظر گرفته شد تا با توجه به قدرت عملیات فرهنگی و توانمندی مجموعه فرهنگی مورد حمایت مدیریت شهری قرار بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد با اعلام جشن‌های هشت روزه میلاد امام رضا (ع) در دهه کرامت و پس از رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: برنامه «دختران موفق» در بوستان ریحانه با مشارکت یک تشکل مردمی از برنامه‌های ویژه است. اکران تابلو‌های شهری نیز از ۱۶ خرداد با موضوعیت میلاد حضرت رضا (ع) با بهره گیری از مجموعه احادیث در قالب شعر برنامه ریزی شده است تا با بهره گیری از زبان هنر، اثرگذاری این مضامین افزایش یابد.

باغگلی با بیان اینکه تلاش شده است تا در دهه کرامت فضای عمومی لذت بخشی برای زائران و مجاوران فراهم شود، اظهار کرد: نورافشانی در مناطق سیزده گانه، زیباسازی شهر و گل کاری و آذین بندی‌های مختلف در شهر بخشی از این برنامه است.

وی به برنامه‌های مدیریت شهری برای معلولان نیز اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب زیارت امین ا... و ادعیه برای نابینایان در دهه کرامت انجام می‌شود و همایش ویلچررانی معلولان در بوستان ملت دیگر برنامه ویژه معلولان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->